ေက်းဇူးေတာ္ရွင္အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိုးကုတ္ၿမိဳ႕၌ ေဟာၾကားေသာ တရားေတာ္ မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ ရြာတဲ့မိုး စာမတတ္ေပမယ့္ ကၽြတ္တမ္း၀င္တယ္ ဒကာ ဒကာမတို႔ တရားနာတာက ဗဟုသုတ အင္မတန္မ်ားပါတယ္၊ တရားသာနာၿပီး တရားအားမထုတ္ၾကျပန္လွ်င္လည္း၊ ေနရာမက်ေသးဘူး ဆိုတာကိုလည္း မွတ္ေစခ်င္တဲ့ သေဘာနဲ႔၊ ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ မိုးေလးမ်ဳိး ဥပမာနဲ႔ျပတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ဥာဏ္လွည့္တရားနာ တရားနာ တရားနာဆိုတဲ့ဥစၥာ ခႏၶာမွာ မေရာက္ေသး ခႏၶာကိုဥာဏ္လွည့္ၿပီး မနာလို႔ရွိရင္ျဖင့္ တရားနာတာသည္ ကားလို႔ဆိုရင္ စာသင္တာနဲ႔ အတူတူပဲ။ ခႏၶာကိုယ္ ဥာဏ္လွည့္လိုက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ယထာဘူတဥာဏ္ရသြားတဲ့အတြက္ ဒကာ ဒကာမတို႔ အလြန္ ေက်းဇူးမ်ားလိမ့္မယ္ဆိုတာ မွတ္ထားဖို႔ပဲ … (မွန္ပါ့)။ အဲ့ဒါေတြ စိုးရိမ္တဲ့အတြက္ ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက မိုးေလးမ်ဳိး ဥပမာနဲ႔ စတုကၠ နိပါတ္ အဂၤုတိၱဳရ္မွာ ေဟာရွာတယ္ ဘယ္လို ေဟာလိုက္တံုးဆိုေတာ့ …။ မိုးေလးမ်ဳိး ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္း၍ မရြာေသာမိုးတစ္မ်ဳိး (၁) တစ္နံပါတ္မိုးက ဘာပါလိမ့္ … (ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္း၍ မရြာေသာ မိုးပါဘုရား) (၂) ႏွစ္နံပါတ္မိုးသည္ကား ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ ရြာတဲ့မိုး ဒါ ႏွစ္နံပါတ္က မခ်ဳန္းပဲနဲ႔ ရြာတဲ့မိုးေနာ္…(မွန္ပါ့)။ (၃) သံုးနံပါတ္ကေတာ့ ခ်ဳန္းလည္း မခ်ဳန္းရြာလည္း မရြာတဲ့ မိုးလို႔ သံုးနံပါတ္ကို မွတ္ထားၾကပါ။ (၄) ေလးနံပါတ္ကေတာ့ ေမာင္ႏိုင္၊ ေမာင္ဘမွီတို႔ ခ်ဳန္းလည္း ခ်ဳန္းလည္းရြာတဲ့ မိုးလို႔ မိုးဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးပါလိမ့္…(မိုးေလးမ်ဳိးပါဘုရား)။ ဒါ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက၊ ဒကာ ဒကာမေတြ စိုးရိမ္းေၾကာင့္ၾကေတာ္မူ ေသာေၾကာင့္ ဤေလးသခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ကာလပတ္လံုး ျဖည့္ဆည္းေပးလို႔ရတဲ့ သဗၺညဳတဥာဏ္ ေတာ္နဲ႔ ခ်ိန္တဲ့အခါမွာ အယူအဆေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု လြဲေနမွာ စိုးတဲ့အတြက္ ကိုေစာေမာင္ မိုးေလးမ်ဳိးကို ေျပာတယ္…(မွန္ပါ့)။ မိုးေလးမ်ဳိးကို ေျပာလာတယ္ ဒကာဒကာမတို႔ ပထမမိုးက ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္းတယ္ မရြာဘူး၊ ဒုတိယ မိုးက …(မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ရြာပါတယ္ဘုရား) မခ်ဳန္းပဲနဲ႔ ရြာပါတယ္။ တတိယမိုးကေတာ့…ခ်ဳန္းလည္း မခ်ဳန္းရြာလည္း မရြာတဲ့ မိုးပါဘုရား)။ စတုတၳမိုးကေတာ့ …(ခ်ဳန္းလည္းခ်ဳန္းရြာလည္း ရြာတဲ့ မိုးပါဘုရား)။ အလုပ္လုပ္ပါေစေတာ့လို႔ ေဟာတာ အဲ့ဒီကဲ့သို႔ ဒကာ ဒကာဒကာမတို႔ မိုးေလးမ်ဳိးကို ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ေဟာထားတာသည္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔၏ ဒကာ ဒကာမေတြ စဥ္းစားၿပီးသကာလ၊ ေၾသာ္ ဒါ အလုပ္ျဖစ္ပါေစေတာ့ ဆိုတဲ့ အာသီသ ဆႏၵရွိလို႔ ေဟာတာပဲလို႔ မွတ္ထားရမယ္ေနာ္ … (တင္ပါ့)။ အလုပ္လုပ္ပါေစေတာ့လို႔ ေဟာတာပဲလို႔ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ခ်လိုက္တဲ့အခါ ေမာင္ႏိုင္ ေမာင္ဘမွီတို႔ အလုပ္လုပ္ဖို႔ ေဟာတာပဲဆိုတာ မွတ္ထားရမယ္… (မွန္ပါ့)။ ေကာင္းၿပီ ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ အလုပ္လုပ္ဖို႔ ေဟာတာကို က်ဳပ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔သည္ကား ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ အလုပ္နဲ႔ပဲ စခန္းသိမ္းရမွာပဲဆိုတာ ဒကာ ဒကာမတို႔ မွတ္ထားၾကပါ… (မွန္ပါ့)။ ၁။ ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္း၍ မရြာေသာမိုး ေကာင္းၿပီ ဒါျဖင့္ ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္း၍ မရြာေသာ မိုးဆိုေတာ့ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေဟာေတာ္မူတဲ့ တရားကို စာကို အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံုေတြကို ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ထင္လည္း ထင္တယ္မွတ္လည္း မွတ္မိတယ္။ သို႔ေသာ္ သစၥာသိေအာင္ေတာ့ အလုပ္ မလုပ္ဘူး၊ သစၥာကို ပဋိေ၀ဓဥာဏ္နဲ႔ သိေအာင္ အလုပ္ မလုပ္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ဒကာဒကာမတို႔ ဒီဥစၥာ ဘာပါလိမ့္မလဲလို႔ ေမးလို႔ ရွိရင္ျဖင့္ သိသာသိ၍ မလုပ္လို႔ရွိရင္ ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္း၍ မရြာေသာ မိုးနဲ႔ တူတယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါ…(မွန္ပါ့) သေဘာက် ပလား…(က်ပါတယ္ဘုရား)။ ေကာင္းၿပီ…ဒါျဖင့္ တရားအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ဗဟုသုတအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြရွာ၊ အဲဒီလိုရွာၿပီး သကာလ သစၥာသိတဲ့အလုပ္ကို ပဋိေ၀ဓဥာဏ္တို႔နဲ႔သိေအာင္ မလုပ္လို႔ရွိရင္၊ ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္းတာေဟ့တဲ့ မရြာဘူးတဲ့…(မွန္ပါ့) ကဲ သေဘာက်ပလား…(က်ပါၿပီဘုရား)။ ဒါျဖင့္ ဒကာဒကာမေတြ အင္းသိၿပီးသကာလ ေနျငားေသာ္လည္း၊ သစၥာသိေအာင္ က်င့္မယ့္ အက်င့္ မလာလို႔ရွိရင္ ဘာမိုးနဲ႔ တူတံုး (ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္း၍ မရြာေသာမိုးနဲ႔ တူပါတယ္ဘုရား)။ တစ္နံပါတ္မိုးနဲ႔တူတယ္၊ ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္း၍ မရြာေသာ မိုးနဲ႔တူတယ္ဆိုတာ သေဘာက်ပလား… (က်ပါတယ္ဘုရား)။ ၂။ မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ရြာတဲ့မိုး ႏွစ္ နံပါတ္ကေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြ၊ အင္း ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေဟာေတာ္မူတဲ့ တစ္လံုးတစ္ပါဒ၊ ဤဆရာသမားေတြ ေဟာေတာ္မူတဲ့ တစ္လံုးတစ္ပါဒ၊ ေ၀ဒနာ၊ စိတ္ျဖင့္စိတ္။ ႐ုပ္ျဖင့္႐ုပ္ သတိပ႒ာန္ေလးပါးထဲက တစ္ပါးပါးေသာ ၀တၳဳ ေ၀ဒနာေလးပဲ ကိုယ့္ဥာစ္ထဲက ထည့္တာေလးပဲ ႀကိဳးစားၿပီးသကာလ ေနရင္း မတၱနဲ႔တဲ့အျဖစ္ အပ်က္ဆိုတဲ့ ဒုကၡသစၥာ တူသြားေတြ႕တယ္။ ထိုကဲ့သို႔ သစၥာေတြ႔တဲ့အခါက်လို႔ရွိရင္၊ သစၥာဆိုတာ ဒုကၡပိုင္းျခားႏိုင္လို႔ရွိရင္ျဖင့္ သစၥာေလးခ်က္ဟာ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထင္ပါတယ္ေနာ္…(တင္ပါ့)။ စာမတတ္၊ ဗဟုသုတမရွိ၊ အလုပ္လုပ္တယ္ ဒါေၾကာင့္စာက ဗဟုသုတေတာ့မရွိဘူးတဲ့၊ တစ္ခုတည္းထားၿပီး သကာလ အလုပ္လုပ္လိုက္တဲ့ အတြက္၊ သူသစၥာကို သိသြားတယ္လို႔ရွိရင္ျဖင့္၊ ဗဟုသုတလည္းမရွိ စာေပက်မ္းဂန္လည္းမတတ္၊ အင္း သူ႔အလုပ္သည္ကားလို႔ ဆိုရင္ျဖင့္၊ သတိပ႒ာန္ေလးပါးထဲက တစ္ပါးပါးကိုသစၥာဆိုက္ေအာင္ လုပ္လိုက္တဲ့အတြက္၊ သူခရီးေပါက္သြားတယ္ (မွန္ပါ့)။ ဒါကေတာ့ ဒုတိယ ေမာင္ႏိုင္၊ ေမာင္ဘမွီတို႔ မိုးနဲ႔ တူတယ္ေနာ္ … (တင္ပါ့)၊ ခ်ဳန္းေကာခ်ဳန္းလား… (မခ်ဳန္းပါဘုရား) ရြာေတာ့ … (ရြာပါတယ္ဘုရား)။ အဲဒီလိုပါပဲတဲ့ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ ဒုတိယ မိုးသည္ကားလို႔ဆိုလို႔ရွိရင္၊ စာမတတ္ ေပမတတ္နဲ႔ ေနျငားေသာ္လည္း၊ သတိပ႒ာန္းေလးပါးထဲက တစ္ပါးပါးျဖစ္ပ်က္ အနိစၥကို ျမင္ၿပီးသကာလ၊ အနိစၥ မုန္း အနိစၥဆံုးဆိုတဲ့ ဒုကၡအဆံုးကို အနိစၥ ဒုကၡသစၥာအဆံုးကို ျမင္သြားျပန္လို႔ရွိရင္လည္းတဲ့၊ လိုရာ ကိစၥၿပီးသြားတယ္လို႔ မဆိုထိုက္ဖူးလား … (ဆိုထိုက္ပါတယ္ဘုရား)။ ဒါက ဘယ္မိုးနဲ႔တူတာတံုး … (ဒုတိယမိုးနဲ႔တူတာပါဘုရား)၊ ေၾသာ္…မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ ရြာတယ္ဆုိတာေကာ သေဘာက်ပလား …(က်ပါတယ္ဘုရား)။ ၃။ ခ်ဳန္းလည္းမခ်ဳန္း ရြာလည္းမရြာတဲ့မိုး တတိယမိုးကေတာ့ ဗဟုသုတလည္းမရွိ၊ စာေပ က်မ္းဂန္လည္းမတတ္ေသး၊ သစၥာသိေအာင္လည္း တျဖည္းျဖည္း႐ႈမွတ္ၿပီး သကာလ အလုပ္မလုပ္ဘူး၊ ဤကဲ့သို႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ရွိေသးတယ္ဆိုတဲ့ အျဖစ္သိပါေစလို႔။ ခ်ဳန္းလည္းမခ်ဳန္း သစၥာမသိေသာေၾကာင့္ ရြာလည္းမရြာ၊ ဒါဘာမိုးနဲ႔ တူပါလိမ့္…(တတိယမိုးနဲ႔တူပါတယ္ဘုရား)။ တတိယမိုးနဲ႔တူတယ္ဆိုတာ သေဘာက်ပလား…(က်ပါတယ္ဘုရား)။ ၄။ ခ်ဳန္းလည္းခ်ဳန္း ရြာလည္းရြာတဲ့မိုး ေၾသာ္…စတုတၳမိုးကေတာ့ျဖင့္တဲ့ ပရိသတ္ေတြ၊ က်မ္းဂန္ေတြကအမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု၊ တရားဓမၼေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံုနာၿပီးသကာလ၊ ေၾသာ္…အားထုတ္တဲ့အခါ၊ က်ျပန္ေတာ့တစ္ခုမွတ္ၿပီး သစၥာေလးပါးကို တစ္ခါတည္း ဒုကၡသစၥာပိုင္းျခားႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္ရေအာင္ ႀကိဳးစားလိုက္ျပန္ေတာ့ သူကေတာ့ျဖင့္ ခ်ဳန္းလည္းခ်ဳန္း ရြာလည္းရြာတဲ့ မိုးနဲ႔တူတယ္လို႔ ဒကာဒကာမေတြမွတ္ရလိမ့္မယ္ …. (မွန္ပါ့)။ ဒါေၾကာင့္ ဒီထဲမွာ တရားနာတဲ့အထဲမွာ ဒီေလးဦးထဲကျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ ပထမမိုး၊ ပထမမိုးက ေမာင္ႏိုင္ဘာတဲ့…(ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္းၿပီး မရြာတဲ့မိုးပါဘုရား) မရြာဘူး။ အဲဒီပထမမိုး အျဖစ္မွလည္း ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြ လြတ္ၾကပါစို႔လို႔ သေဘာက်ပလား…(က်ပါတယ္ဘုရား)။ ပထမမိုး အျဖစ္ဆိုတာကေတာ့ ဗဟုသုတ က်မ္းဂန္ စာေပက်မ္းဂန္ေတြေတာ့ရွိပါရဲ႕၊ ခုနက သစၥာဆိုက္ေအာင္ သတိပ႒ာန္ေလးပါးထဲက တစ္ပါးပါးကို အလုပ္မလုပ္ဘူးေနာ္… (မွန္ပါ့)။ စာတတ္ၿပီး၊ အလုပ္မလုပ္တဲ့လူ ထိုကဲ့သို႔ မလုပ္ခဲ့တဲ့ သူသည္ကားလို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္၊ အင္း…ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္း၍ မရြာေသာမိုးျဖစ္ေနေတာ့ ဒါလည္းေတာ္ပါ့မလား … (မေတာ္ပါဘူးဘုရား)။ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ဆိုတဲ့ ဥစၥာ ဒုကၡပိုင္းျခားမွ နိဗၺာန္ျမင္မွာကိုး၊ ဒုကၡမပိုင္းျခားပဲနဲ႔ နိဗၺာန္ျမင္ႏိုင္ပါ့မလား (မျမင္ႏိုင္ပါဘူး)။ ဒုကၡအဆံုးမွာ နိဗၺာန္ရွိတယ္၊ ဒုကၡႆအႏၱံ ကရိႆတိ၊ ဒုကၡႆ = ဒုကၡ၏၊ အႏံၱ = အဆံုးကို၊ ကရိႆတိ = မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ လတၱံ႔လို႔ သံယုတ္ ပါဠိေတာ္မွာ လာထားတဲ့အတြက္၊ဒကာ ဒကာမတို႔ ဒုကၡအဆံုးေရာက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွသာလွ်င္၊ အဖိုးတန္ၾကေတာ့မယ္ဆိုတာေကာ၊ သေဘာပါၾကပလား … (ပါ ပါတယ္ဘုရား)။ ေကာင္းၿပီ ဒါျဖင့္ ခ်ဳန္းသာခ်ဳန္း၍ မရြာဆိုေတာ့ ေတာ္ပါ့မလား … (မေတာ္ပါဘူးဘုရား) အင္း… စာေပက်မ္းဂန္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံုတတ္ၿပီးသကာလ ေနျငားေသာ္လည္း၊ လုပ္႐ိုးအလုပ္ကို မလုပ္ရလို႔၊ သတိပ႒ာန္အလုပ္ကို မလုပ္ပဲနဲ႔ ေနခဲ့ေသာ္ ေမာင္ဘမွီတို႔ ဘယ့္ႏွယ့္ေနပါ့မတံုး (မေတာ္ ပါဘူးဘုရား)။ မေတာ္ဘူး ဒါေရွာင္ရမည့္ အလုပ္လို႔မဆိုထိုက္ဘူးလား … (ဆိုထိုက္ပါတယ္)။ ဒုတိယမိုးကေတာ့ျဖင့္ မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ရြာတယ္ဆိုေတာ့ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ စာေပက်မ္းဂန္ကေတာ့ျဖင့္ သူ႔မွာ ဗဟုသုတ ပညာေကာင္းေတြ၊ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းေတြနဲ႔ မေတြ႕လို႔၊ အင္း ေတြ႕တဲ့ဆရာဆီက ယထာဘူတဥာဏ္က ေလးရေအာင္ လုပ္ၿပီး သကာလေ၀ဒနာျဖင့္ ေ၀ဒနာ၊ စိတ္ျဖင့္စိတ္၊ ဓမၼျဖင့္ဓမၼ၊ ဆိုေတာ့ ကာယျဖင့္ ကာယေလးပါးထဲက တစ္ပါးပါး ႐ႈၿပီးသကာလေနလို႔ သစၥာဆိုက္သြားမယ္ဆိုလို႔ ရွိရည္လည္းတဲ့၊ သူကိစၥၿပီးတာပဲလို႔ ဆိုတာ သေဘာက်ပလား …. (က်ပါၿပီဘုရား)။ ဒါျဖင့္ ဒီပုဂိၢဳလ္ေတြကေတာ့ျဖင့္တဲ့ ဒကာ ဒကာမတို႔ မိုးသည္ကားလို႔ ဆိုရင္ျဖင့္ မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ ဘာျဖစ္တံုး …. (ရြာပါတယ္ဘုရား)။ အသက္အရြယ္ႀကီးသူမ်ား၊ မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ရာၾကပါ အဲဒီေတာ့ မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ရြာတာကိုလည္း၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြ အသက္အရြယ္ႀကီးေတာ့၊ မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ရြာတဲ့အျဖစ္ကိုလည္းခင္ဗ်ားတို႔ အရယူၾကပါလို႔ ေျပာလိုက္တယ္ …(မွန္ပါ့) သေဘာက်ပလား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။ ဒီအရြယ္ႀကီးေတြက်မွ ပညာေတြသင္ၿပီးသကာလ၊ သဒၵါၿဂႋဳဟ္က စၿပီး သကာလ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံု ဖံု ျမတ္စြာဘုရား ပါဠိေတာ္ေတာ္ သင္မယ္ဆုိလုိ႔ ရွိရင္လည္း ေသ႐ံုပဲရွိမယ္၊ သူတုိ႔ ခရီးေပါက္စရာ … (မရွိပါဘူးဘုရား)။ အဲဒါေတြျမင္ၿပီး ဘုရားသခင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက မခ်ဳန္းဘဲနဲ႔ ရြာတဲ့မုိးလည္းရွိပါေသးတယ္ ကြာ ဆုိတဲ့ဥစၥာကုိလည္းဘုရားေဟာထားတဲ့အတြက္၊ ဒကာ ဒကာမေတြကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ကုိ သစၥာ ဆုိက္ေအာင္ လုပ္လုိက္ရင္ကိစၥၿပီးတာပဲ . . . (မွန္ပါ့) သေဘာက်ပလား . . . (က်ပါတယ္ဘုရား)။ ေရွာင္ရမည့္သူ တတိယ ပုဂၢဳိလ္ကေတာ့ျဖင့္ လုံး၀ေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါလုိ႔ သတိေပးလုိက္တယ္ . . . (မွန္ပါ့)အင္း ဗဟုသုတလည္းမရွာ အင္း သစၥာဆုိက္ေအာင္လည္း မႀကိဳးစားဆုိေတာ့၊ ေမာင္ႏုိင္၊ ေမာင္ဘမွီတုိ႔ ဒါက တာ့ျဖင့္ သတိမွတ္ရမည့္ အလုပ္ . . . (မွန္ပါ့)။ ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ တတိယပုဂၢဳိလ္ေရွာင္ဖုိ႔ေနာ္ (မွန္ပါ့)။ စတုတၳပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ျဖင့္ ပညာကလည္းတတ္၊ ဗဟုသုတေတြလည္းမ်ား၊ တကယ္လည္းႀကိဳးစား သစၥာဆိုက္ေအာင္ဆိုေတာ့၊ အလြန္ေကာင္းတဲ့ ပုဂိၢဳလ္လို႔ မဆိုထိုက္ဖူးလား … (ဆိုထိုက္ပါတယ္)။ အဲဒါေၾကာင့္ဒီထဲမွာ ပုဂိၢဳလ္ေလးမ်ဳိးမွာ၊ မဂ္မရထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ဳိးမွာ၊ မဂ္မရထိုက္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ဟာ ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိး ပါပါလိမ့္မတံုးလို႔ မေမးထိုက္ဘူးလား …(ေမးထိုက္ပါတယ္ဘုရား)။ ပထမ ပုဂိၢဳလ္ရထိုက္ပါတယ္…(ရထိုက္ပါတယ္ဘုရား) တတိယပုဂိၢဳလ္…(မရထိုက္ပါဘူးဘုရား) အင္း…ဒုတိယနဲ႔ စတုတၳကလည္း မဂ္ရထိုက္တယ္ဆိုတာ ဘုရားေ၀ဖန္ၿပီး သကာလ ေဟာလိုက္ပါတယ္… (မွန္ပါ့) သေဘာက်ပလား…(က်ပါတယ္ဘုရား)။ အဲဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြက၊ ဒို႔မွာ စာမၾကည့္၊ ေပမၾကည့္နဲ႔ ျဖစ္ၿပီးသကာလ ေနတဲ့အတြက္၊ ဒီဘ၀မဂ္ဖိုလ္ခရီးမွ ေရာက္ႏိုင္ပါ့မလားလို႔ ဒီလိုမယူပါနဲ႔တဲ့၊ တစ္ခုေသာ သစၥာေလးပါး၊ သတိပ႒ာန္းေလးပါးထဲက တစ္ပါးပါးကို ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ ႐ႈပါ၊ အျဖစ္အပ်က္ မုန္းေအာင္႐ႈပါ၊ အျဖစ္အပ်က္ ဆံုးေအာင္႐ႈပါ ဆိုတာ ဒုကၡအဆံုးျမင္ေအာင္႐ႈပါေျပာတာပဲ…(မွန္ပါ့)။ ဒုကၡပိုင္းျခားပါလို႔ ေျပာလိုက္တာပဲ …(မွန္ပါ့) ရွင္းၾကလား … (ရွင္းပါတယ္ဘုရား)။ ဤကဲ့သို႔ ႀကိဳးစားလို႔ ရွိရင္ျဖင့္ ဒီထဲမွာ ဒုတိယပုဂၢိဳလ္လည္းပါၾကမွာပဲ … (မွန္ပါ့) သို႔ေသာ္ ဒီ စတုတၳပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ျဖင့္ မလြယ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ … (မွန္ပါ့)။ မလြယ္ဘူးတဲ့၊ သဗၺညဳတ ဥာဏံဆိုတာ ယုန္သူငယ္ေျခနဲ႔ေထာက္ၿပီး သကာလ၊ ပင္လယ္ႀကီးထဲမွာ ယုန္သူငယ္ ေျခနဲ႔ေထာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေမာင္ႏိုင္၊ ေမာင္ဘမွီတို႔ အကုန္မွီပါ့မလား … (မမွီပါဘုရား)။ စမ္းေထာက္ရတာခ်ည့္ပဲ ဆိုတာေကာ သေဘာက်ပလား … (က်ပါတယ္) စမ္းေထာက္ရတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ ဒုတိယပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ရင္ လည္းေကာင္းၾက၏။ စတုတၳပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ရင္ လည္း အလြန္႔အလြန္ေကာင္း၏ ဆိုတာကို၊ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ေဟာတယ္။ ေဟာေတာ့မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒုတိယပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူးလား … (ဆိုႏိုင္ပါတယ္ ဘုရား) အဲေတာ့ခု တရားနာလာၾကတဲ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြမွာ၊ ေဩာ္…ညည္းလံုးေတာ့ျဖင့္ မထုတ္လိုက္ပါနဲ႔လို႔ သတိေပးလိုက္တယ္… (မွန္ပါ့)။ စာေပမတတ္လို႔ အားမငယ္လိုက္ပါနဲ႔ စကလည္းမတတ္၊ ေပကလည္းမတတ္နဲ႔၊ ဒို႔မွတ္ၿပီး ဆရာသမားေျပာတာလုပ္ေနရတာပဲလို႔ ဒီလိုအားမငယ္လိုက္ပါနဲ႔တဲ့၊ မခ်ဳန္းပဲနဲ႔ရြာတဲ့မိုးမ်ဳိးလည္း ရွိပါတယ္လို႔ေျပာလိုက္တယ္ … (မွန္ပါ့) သေဘာက်ရဲ႕လား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။ ေကာင္းၿပီ ဒါျဖင့္ခ်ဳန္းလည္းခ်ဳန္း ရြာလည္းရြာတဲ့မိုးဆိုရင္ အလြန္႔အလြန္ေကာင္း၊ စာေပ က်မ္းဂန္ေတြလည္းတတ္၊ အလုပ္လည္း သစၥာဆိုက္ေအာင္ အလုပ္လုပ္မယ္ဆိုရင္၊ အလြန္ေကာင္းတယ္ ဆိုတာေတာ့ျဖင့္ ေျပာဖို႔လိုေသးသလား … (မလိုပါဘူးဘုရား)။ ေကာင္းၿပီ ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ အားမငယ္စရာ ဒုတိယ ပုဂိၢဳလ္အားငယ္စရာပါရဲ႕လား… (မပါပါဘူးဘုရား)။ အဲဒီႏွစ္ေယာက္ျဖင့္ ဒကာ ဒကာမေတြ ဒုတိယနဲ႔လည္း မဂ္ရတာပဲ၊ စတုတၳအျဖစ္နဲ႔ေကာ … (ရပါတယ္ဘုရား)။ အဲဒါေၾကာင့္ အားငယ္စရာမရွိဘူးဆိုတာလည္း သေဘာက်ပလား…(က်ပါတယ္ဘုရား) အားငယ္စရာ မရွိဘူးဆိုတာ သေဘာက်ပါ။ ဘာေၾကာင့္ သေဘာက်ခိုင္းရပါသတံုးလို႔ ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့မွ စာဆိုတဲ့ဥစၥာဘယ္အခ်ိန္က စေပၚတယ္ဆိုတာ ဆင္ျခင္ယူလိုက္႐ံုေပါ့ေနာ္…(မွန္ပါ့)။ စာဘယ္အခ်ိန္ကစပါလိမ့္ စာဘယ္အခ်ိန္ကစၿပီး သကာလ၊ စာရယ္လို႔ျဖစ္ထြန္းၿပီးသကာလ စာေတြစုၾကပါလိမ့္မလဲလို႔ ေမးလို႔ရွိရင္၊ ဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံၿပီး ခုႏွစ္ဆယ္ရက္ေလာက္ရွိမွ သဂၤါယတနာတင္တယ္ဆိုၿပီး စာစုပြဲႀကီးလုပ္…(မွန္ပါ့) သေဘာက်ပလား…(က်ပါတယ္ဘုရား)။ ဒါျဖင့္ ဘုရားပြင့္တာနဲ႔၊ သဂၤါယတနာတင္တဲ့ စာစုပြဲနဲ႔၊ ဒကာဒကာမေတြ ဘယ္သူေရွ႕၊ ဘယ္သူေနာက္လည္းဆိုတာလည္း ေပၚၾကပလား … (ေပၚပါၿပီ)။ ဘယ္သူကပါလိမ့္ … (ဘုရားကေရွ႕ပါဘုရား) ဒါျဖင့္ စာကေနာက္မွ …(ေနာက္မွ) သေဘာက်ပလား (က်ပါၿပီဘုရား)။ အဲဒီတင္ တစ္ခါစဥ္းစားေတာ့၊ အင္းဘုရားျဖစ္ၿပီးသကာလ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ဘုရား၏ အလုပ္ကို လုပ္လို႔ ကၽြတ္တမ္း၀င္သြားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္နဲ႔၊ ဒကာ ဒကာမတို႔ စာေတြၾကည့္ၿပီး ေပၚလာတဲ့ အခ်ိန္က်မွ ကၽြတ္တမ္း၀င္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္လို႔ရပါ့မလား … (မရပါဘူး)။ ဘုရားလည္ျဖစ္ ဘုရားလက္ထက္က ကၽြတ္တမ္း၀င္တာက တယ္မ်ားတယ္… (မ်ားပါတယ္ဘုရား) သေဘာက်ပလား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒါေတြေထာက္လိုက္သျဖင့္၊ ေၾသာ္ ဘုရားလက္ထက္ကပင္မ်ားေသာအားျဖင့္၊ ႏွစ္နံပါတ္မိုးနဲ႔တူတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြမ်ားလိမ့္မယ္ဆိုတာလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ သေဘာက်ဖို႔ေကာင္းတယ္ … (က်ပါတယ္ဘုရား)။ စာမတတ္ေပမယ့္၊ ကၽြတ္တမ္း၀င္ၾကတယ္ ဘာျပဳလို႔တံုး စာမၾကည့္၊ ေပမၾကည့္ ေပမယ့္ ကၽြတ္တမ္း၀င္ၾကတယ္…(မွန္ပါ့) အဲဒါ ဘယ္ပုဂိၢဳလ္ထဲေရာက္…(ႏွစ္နံပါတ္ ပုဂိၢဳလ္ထဲေရာက္ပါတယ္ဘုရား) ႏွစ္နံပါတ္ပုဂိၢဳလ္ထဲေရာက္ သြြားတယ္ ဆိုတာ သေဘာက်ပလား … (က်ပါတယ္)။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားသည္ ဘယ္လိုပုဂိၢဳလ္ေတြကို အမ်ားႀကီး ကၽြတ္တမ္း၀င္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါလိမ့္မလဲဆိုေတာ့ ဧေကာ ဓေမၼာဆိုေတာ့တစ္ခုတည္းလုပ္ၿပီး သတိပ႒ာန္ ေလးပါးထဲက တစ္ပါးကို ျပသၿပီး၊ သစၥာဆိုက္ေအာင္ျပၿပီးသကာလ၊ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ ကၽြတ္တမ္းဆြဲသြားတယ္ ကၽြတ္တမ္း၀င္ေအာင္ဆြဲငင္သြားတယ္ဆိုတာ ျငင္းပယ္ဖို႔လိုေသးသလား … (မလိုပါဘုရား)။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြလည္း အားမငယ္နဲ႔ ဆိုတာကို၊ မိုးေလးမ်ဳိး ဥပမာနဲ႔ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး စတုကၠနိပါတ္ အဂၤုတၱဳရ္မွာ၊ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဖြင့္ဟၿပီးသကာလ ေျပာတဲ့အတြက္ အားငယ္စရာေကာ ရွိရဲ႕လား … (မရွိပါဘူးဘုရား)။ ေကာင္းၿပီ ဒါျဖင့္မွတ္ဖို႔၊ ေ၀ဒနာ႐ႈတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ေ၀ဒနာတစ္လံုးနဲ႔သာလိုက္၊ စိတ္႐ႈတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကေကာ … (စိတ္တစ္လံုးနဲ႔ လိုက္ရမွာပါဘုရား) အင္း႐ုပ္႐ႈတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကေကာ (႐ုပ္နဲ႔ပဲလိုက္ရမွာပါဘုရား) ႐ုပ္ဆံုးေအာင္လိုက္လိုက္ရင္ၿပီးတာပဲ။ သစၥာၾကည့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေရာ … (သစၥာဆံုးေအာင္လိုက္ရမွာပါဘုရား) အဲ ဒုကၡသစၥာအဆံုး ဒုကၡႆအႏၱံကရိႆတိ ဆိုသျဖင့္၊ ဒုကၡသစၥာအဆံုးမွာ နိေရာဓသစၥာ ရွိတယ္ဆိုရင္ေကာ ျငင္းဖို႔လိုေသး သလား… (မလိုပါဘူးဘုရား)။ နိဗၺာန္ရမႈသည္ အလုပ္ေပၚမွာမွီတယ္ အဲေတာ့ နိဗၺာန္ရမႈမွာ အလုပ္ေပၚမွာ မွီခဲ့တယ္ဆိုတာ မေသခ်ာဘူးလား … (ေသခ်ာပါတယ္ဘုရား) ဒါျဖင့္ ဒီေလးမ်ဳိးကို ဆရာဘုန္းႀကီး ယေန႔ေျပာလိုက္သျဖင့္၊ စာမတတ္ေပမတတ္ သမားကလည္း ဒကာ ဒကာမတို႔၊ မဂ္ဖိုလ္ေရာက္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ေထာက္ခံခ်က္ေပးလိုက္ပါတယ္ … (မွန္ပါ့)။ စာတတ္ေပတတ္လည္း မဂ္ဖိုလ္ကို အလုပ္လုပ္ရင္ မဂ္ဖိုလ္ေရာက္တယ္ဆိုတာကို ဘုရားေထာက္ခံခ်က္မေပးဘူးလား … (ေပးပါတယ္) ဒါျဖင့္ ဒီႏွစ္မ်ဳိးထဲကသာ ျဖစ္ၾကပါေစဆိုတဲ့ ဥစၥာ ဒကာ ဒကာမေတြအား ေလးေလးနက္နက္ တိုက္တြန္းတယ္ … (မွန္ပါ့) ရွင္းပလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။ ေကာင္းၿပီ ဒါျဖင့္ အလုပ္သေဘာကို ေျပာၾကပါစို႔ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ အလုပ္သေဘာ ဆိုတာသည္ ပညာ။ ပညာဆိုတာဟာတဲ့၊ ထိုးေဖာက္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္သတိၱရွိတယ္ေနာ္၊ ပညာဆိုတာ ဘာပါလိမ့္… (ထိုးေဖာက္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္သတိၱရွိပါတယ္ဘုရား)။ ထိုးေဖာက္စရာရွိတဲ့ေနရာမွာ ထိုးေဖာက္ႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္သတိၱွိတယ္ဆိုတာ သေဘာက်ပလား …(က်ပါတယ္ဘုရား)။ ဒါျဖင့္ ဘယ္လိုေနရာ ထိုးေဖာက္ပါလိမ့္မတံုးဆိုေတာ့၊ က်ဳပ္တို႔ကေတာ့ အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာနဲ႔ လာခဲ့ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ … (မွန္ပါ့)။ ဒီပုဂိၢဳလ္ေတြ ဘယ္ကလာခဲ့ၾကတံုးေမးရင္ … (အ၀ိဇၨာ၊ ပစၥယာ သခၤါရာ ကလာခဲ့ပါတယ္ ဘုရား) အ၀ိဇၨာ ပစၥယာသခၤါရာ၊ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ ျဖစ္တာသည္ သခၤါရလို႔ၾကည့္ၿပီး သကာလ၊ သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံဆိုၿပီး က်ဳပ္တို႔ ပဋိသေႏၶ ေနလာၾကတယ္၊ သေဘာက်ပလား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။ အင္း လက္သည္အစ အ၀ိဇၨာပစၥယာကပဲဆိုတာ ျငင္းဖို႔လိုေသးလား … (မလိုပါဘူးဘုရား) အ၀ိဇၨာဆိုတာ ဘာတံုးဆိုေတာ့ ဒုေကၡ အဥာဏံ၊ ဒုကၡ သမုဒေယအဥာဏံ။ ဒုကၡံနိေရာေဓ အဥာဏံ၊ ဒုကၡံနိေရာဓ ဂါမိနိ ပဋိပဒါအဥာဏံဆိုေတာ့ သစၥာေလးပါးမသိတဲ့တရား၊ အ၀ိဇၨာပဲမဟုတ္လား (မွန္ပါ့) ရွင္းၾကလား … (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။ အင္းက်ဳပ္တို႔က ပဋိသေႏၶေနတယ္ဆိုတာ၊ ဒီပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ အ၀ိဇၨာ ပစၥယာသခၤါရေၾကာင့္ ေနၿပီးသကာလလာခဲ့ၾကေတာ့၊ ေဩာ္ တို႔က အ၀ိဇၨာရွိလို႔လား၊ မရွိေလေရာ့လားလို႔ မေတြးနဲ႔ေတာ့၊ ကိုယ့္အေၾကာင္းကို ျပန္ၾကည့္လိုက္နယ္ အ၀ိဇၨာ ပစၥယာသခၤါရာ လာေတြ႔တယ္ … (မွန္ပါ့) မေတြ႔ဘူးလား … (ေတြ႔ပါတယ္ဘုရား) အားလံုးပဲ ဒကာ ဒကာမေတြမွာ အ၀ိဇၨာမွရွိၾကပါရဲ႕လား … (ရွိၾကပါတယ္ဘုရား)။ ပညာကို၀ိဇၨာလို႔ေခၚတယ္ အင္းဒါေၾကာင့္ ပညာဆိုတာသည္ ကားလို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒကာ ဒကာမတို႔ ၀ိဇၨာလို႔လည္း ေခၚရတယ္လို႔သေဘာက်ပလား… (က်ပါတယ္ဘုရား)။ ပညာကို ဘယ္လိုေခၚႏိုင္တံုး … (၀ိဇၨာလို႔ေခၚႏိုင္ပါတယ္ဘုရား) ၀ိဇၨာလို႔လဲေခၚႏိုင္တဲ့အတြက္ ဒကာ ဒကာမတို႔ စတုကၠနိပါတ္ ပါဠိေတာ္မ်ား၌ ကိုယ္တိုင္ေဟာထားတာရွိတယ္။ ပညာဟာအျမတ္ဆံုး၊ အခက္ဆံုး ၀ိနည္းေတာ္က ဘာပါလိမ့္မတံုး ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္၊ ေလာကမွာေဟာတဲ့ အျမတ္ဆံုးေရြးလို႔ရွိရင္၊ ပညာဟာ အျမတ္ဆံုး အခက္ဆံုးပဲ သေဘာက်ပလား … (က်ပါတယ္ဘုရား)။ ဘယ့္ႏွယ့္ေၾကာင့္တံုး ေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ဘုရားက ပညာသည္သူမ်ား မထိုးေဖာက္ ႏိုင္တာကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္တယ္၊ ဘယ္ေလာက္ အေမွာင္ထုထဲျဖစ္ျဖစ္ ပညာတည္းဟူေသာ အလင္းက ထိုးေဖာက္လိုက္ရွိရွိရင္ အေမွာင္ေတြ ဘာျဖစ္ကုန္တံုး … (ေပ်ာက္ကုန္ပါတယ္ဘုရား)။ ဒါျဖင့္ ပညာအေရးမႀကီးဘူးလား …(ႀကီးပါတယ္ဘုရား) ဒါက ခင္ဗ်ားတိုပ ပညာစခန္းကို ဆရာဘုန္ႀကီး ေျပာတဲ့အတိုင္း မ႐ႈခဲ့ၾကပါဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ ခင္ဗ်ားတို႔အလင္းေရာင္မရတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြဘက္ ပါသြားမယ္…(မွန္ပါ့) မပါေပဘူးလား…(ပါပါတယ္) ပညာစခန္းကို မလုပ္ေတာ့ပါဘူး ဆိုလို႔ရွိင္ျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔၊ အင္းအေမွာင္ထဲ ေမြးၿပီး အေမွာင္ထဲမွာ ေသရွာေတာ့မွာပဲဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ပါ…(မွန္ပါ့)။ ပညာစခန္းမလုပ္ရင္ဘာပါလိမ့္…(အေမွာင္ထဲေမြးၿပီး အေမွာင္ထဲမွာ ေသပါဘုရား) အ၀ိဇၨာနဲ႔ေမြးၿပီး အ၀ိဇၨာနဲ႔ေသမယ္ေျပာတာ… (မွန္ပါ့)။ ေသခါနီးက်ေတာ့ ေသာက၊ ပရိေဒ၀၊ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆေတြလာေတာ့ အ၀ိဇၨာက တြဲရက္မေနဘူးလား … (ေနပါတယ္ဘုရား)။ အင္းဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဘာနဲ႔စ၍ ဘာနဲ႔ဆံုးပါလိမ့္…(အေမွာင္စၿပီးအေမွာင္နဲ႔ဆံုးပါဘုရား) အေမွာင္နဲ႔စ အေမွာင္ဆံုးဆိုတာ ေမာင္ႏိုင္ ေမာင္ဘမွီတို႔ ေက်နပ္လား … (ေက်နပ္ပါတယ္ဘုရား)။ ဒါျဖင့္ ၀ိပႆနာ႐ႈတဲ့ပညာ၊ ဒါ သီလလည္း ထိုးေဖာက္ေတာ့မွာ … (မွန္ပါ့) ႏို႔မဟုတ္ရင္ ထိုးေဖာက္ႏိုင္ပါ့မလား … (မထိုးေဖာက္ႏိုင္ပါဘုရား)။ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္သိၾကပါ ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္သိၾကပါေတာ့ … (မွန္ပါ့) ကိုယ္ဟာ အေမွာင္ထဲက ေမြးလာတာ၊ ဒီတစ္ခါ ဆရာသမားတိုက္တြန္းတဲ့အတိုင္း၊ ဘုရားေဟာေတာ္ မူတဲ့အတိုင္း အလြဲအလုပ္ကို မလုပ္ေတာ့ပါဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္၊ ဒို႔ဟာ … အင္း … မ်က္လံုးမပါတဲ့ ပိုးဆင္ေကာင္တို႔လို ပိုးဖလံတို႔လို ထင္ရာပ်ံၿပီး၊ ထင္ရာစိုင္းတာ … (မွန္ပါ့)။ ထင္ရာစိုင္း ၀ုန္းခနဲက်တာပဲ။ ဒီေနရာတိုက္ ၀ုန္းခနဲ က်တာျမင္ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္…(မွန္ပါ့)၊ မက်ဘူးလား … (က်ပါတယ္ဘုရား) အဲဒီေတာ့ ဒီမ်က္လံုးမပါဘဲနဲ႔ ရမ္းၿပီးပ်ံေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြ ရမ္းက်ပဲမက်ဘူးလား … (က်ပါတယ္ဘုရား) အဲဒီအတိုင္း ဒကာ ဒကာမေတြ အျဖစ္ကဆိုး၊ အေနကဆိုးေတြ ျဖစ္မွာစိုးရိမ္လို႔၊ ဒီတရားကို ေဟာေနတာပဲ … (မွန္ပါ့)၊ သေဘာက်ပလား … (က်ပါတယ္ဘုရား) အျဖစ္ကေကာ … (ဆိုးပါတယ္ဘုရား) အင္း အေသကေကာ … (ဆိုးပါတယ္ဘုရား) အဲဒီဆိုးမွာ စိုးတဲ့အတြက္ အေမွာင္ထဲက ျဖစ္ၿပီးသကာလ အေမွာင္ထဲေသမယ္ဆိုေတာ့ ၾကားထဲ အလင္း၀င္လို႔ ရေသးရဲ႕လား… (မရပါဘူးဘုရား)။ ပညာအလင္းေရာင္သည္ အျမတ္ဆံုး အဲဒါေၾကာင့္ ပညာ ေသေ႒ာ ေလာကသ —
0 comments:
Post a Comment