Sunday, November 24, 2013

သာသနာျပဳတစ္ေယာက္၏ အေျဖမ်ား (၂၂)

သာသနာျပဳတစ္ေယာက္၏ အေျဖမ်ား (၂၂)

ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား နွင့္ ေထရ၀ါဒ

ယေန႔ေခတ္အခါ၌ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ား အမ်ိးမ်ိဳးေပၚေပါက္လာခဲ့ရာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားတြင္ ရွိသင့္ရွိထိုက္ေသာလကၡဏာမ်ားပ်က္ယြင္းျခင္း၊ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားအား ေကာလဟလမ်ိဳးစုံျဖင့္ ထုံမြမ္းထားျခင္း၊ ဂါထာမႏ ၱရား အင္းကြက္ေပါင္းစုံနွင့္ရႈပ္ေထြးေနျခင္း စေသာအက်ိဳးဆက္မ်ားျဖင့္ ေထရ၀ါဒရႈေထာင့္အရ လက္မခံနိုင္ဖြယ္ေတြ႔ရွိေနရသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ယခု post အား ေစတနာ၊ ေမတၱာျဖင့္ က်ိဳးႏြံ ရုိးသားစြာေရးသားလုိက္ပါသည္။

ရုပ္ပြားေတာ္သမိုင္းေၾကာင္း

ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ား စတင္ျဖစ္ေပၚလာျခင္းနွင့္ ပတ္သက္၍ ထီးခ်ိဳင္ျမိဳ႔တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမွ ေဟာထားခ်က္မ်ားအား ေအာက္ပါအတုိင္းစကားေျပအေရးအသားျဖင့္ျပန္လည္ေရးသားလိုက္ပါသည္။

“ရုပ္ပြားေတာ္စတင္ျဖစ္ေပၚလာျခင္းနွင့္ပတ္သက္၍ အပိုင္းနွစ္ပိုင္းခြဲနိုင္ပါသည္။ ယင္းအပိုင္းနွစ္ပိုင္းမွာ (၁) ေရွးေဟာင္းအယူအဆ (၂)ေခတ္သစ္အယူဆ တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ ပထမအပိုင္းအရ ေရွးေဟာင္းက်မ္းမ်ားကိုု ေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ ေရွးဦးစြာ ေတရသနိပါတ္ ကလိဂၤ ဇာတ္ေတာ္တြင္ အာနႏၵာေဗာဓိပင္နွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေစတီသုံးပါးကို ဘုရားရွင္က ခြင့္ျပဳေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ ၄င္းေစတီသုံးပါးမွာ (၁)သာရီရကေစတီ(ဘုရားရွင္၏ကိုယ္ေတာ္မွ ဓာတ္ေတာ္မ်ား)(၂)ပရိေဘာဂေစတီ(ဘုရားရွင္၏ သပိတ္၊ ေတာင္ေမြး စတဲ့ အသုံးအေဆာင္မ်ား)(၃)ဥဒၵိႆကေစတီ(ဘုရားရွင္အားရည္မွန္းထားေသာရုပ္ပြားေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ား) ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ေစတီသုံးပါး အနက္ သာရီရကေစတီေတာ္ဆိုသည္မွာ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္၀င္စံျပီးမွျဖစ္ေသာ ဓာတ္ေတာ္မ်ား ဌာပနာျပီးတည္ေသာ ေစတီျဖစ္သျဖင့္ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကာလ၌ တည္ထားကိုးကြယ္ျခင္းမရွိေပ။ က်န္ေသာေစတီ (၂) ပါးမွာ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကာလကပင္ တည္ထားကိုးကြယ္နိုင္ေၾကာင္းယုံၾကည္ၾကသည္။ ထိုယုံၾကည္ခ်က္ျဖင့္ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္မွာပင္ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ထုလုပ္ကိုးကြယ္ၾကသည္ဟု ေဖာ္ျပၾကသည္။

ေခတ္သစ္အယူအဆအရဆိုလ်င္ ေက်ာက္စာဌာနမွ ပညာရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အယူအဆကို ကုိုးကားေဖာ္ျပရမည္ျဖစ္သည္။ ပညာရွင္တို႔၏ အယူအဆအရ ဘုရားရွင္ခႏၶပရိနိဗၺာန္၀င္စံေတာ္မူျပီးေနာက္ နွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ခန္႔ကာလၾကာေအာင္ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ထုလုပ္ကိုးကြယ္ေသာ အရိပ္ေယာင္မ်ပင္မေတြ႔ခဲ့ရဟုဆိုသည္။ ပိဋကတ္ေတာ္မွာလည္း ၀ိနည္းမဟာ၀ါပါဠိေတာ္မွာ ဘုရားရွင္မွ “ငါ့မွာ ဆရာမရွိဘူး၊ ေလာကမွာ ငါနဲ႔ တူေသာအရာမရွိဘူး” လို႔ေဟာထားျခင္း ရွိေသာေၾကာင့္ ရုပ္ထုေတာ္မ်ား မထုလုပ္အပ္ဟု ယူဆၾကသျဖင့္ ရုပ္ထုေတာ္အစား ဘုရားျဖစ္ေသာ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ေဗာဓိပင္၊ ပရိနိဗၺာန္စံေသာအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ထူပါပုံ၊ တရားေဟာေသာအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ဓမၼစၾကာပုံ၊ မယ္ေတာ္၀မ္းတိုက္ပဋိသေႏၶအတြက္ ဆင္ရုပ္၊ ေတာ္ထြက္ေတာ္မူျခင္းအတြက္ ျမင္းရုပ္၊ သီဟနာဒအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ျခေသၤရုပ္ မ်ားကိုထုလုပ္ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားမွာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားအား မထုပ္လုပ္ဘဲ အမွတ္သေကၤတေလာက္ကိုသာ ထုလုပ္ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ေရွးအခါကာလကပင္ ျဗဟၼာရုပ္၊ ဗိႆနိုးရုပ္၊ သီ၀နတ္ရုပ္၊ သူရႆတီရုပ္၊ လကၡ်မီရုပ္၊ ပါရာ၀တီရုပ္ အစရွိေသာ ၄င္းတို႔၏ ဘုရားရုပ္ထုမ်ားကို ထုလုပ္ကိုးကြယ္ေလ့ရွိၾကသည္။
သာသနာေတာ္ နွစ္ ၅၀၀ ေလာက္၌ အိႏၵိယျပည္ၾကီး၏ အေနာက္ေျမာက္နယ္ျဖစ္ေသာ ကသ်မီရ၊ ဂႏၶရ နယ္တစ္၀န္းမွာ ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းအားနည္းျပီး မဟာယာနဂိုဏ္းအားေကာင္းေနခဲ့သည္။ ၀င္ေရာက္လာသည့္ ဂရိမ်ားသည္ မဟာယာန ဂုိဏ္း၏ လြမ္းမိုးမႈေၾကာင့္ မဟာယာနသာသနာ၀င္မ်ားျဖစ္သြားၾကသည္။ မဟာယာနသာသနာ၏ အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားမွာ ဟိႏၵဴတို႔၏ အယူ၀ါဒမ်ားေရာေႏွာေနသျဖင့္ ဂရိဘာသာ၀င္တုိ႔မွာလည္း ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို စတင္ထုလုပ္ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ဂရိတို႔ ထုလုပ္ထားေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို အတုယူလ်က္ ရုပ္ပြားေတာ္ထုလုပ္ကိုးကြယ္မႈသည္ တစ္ကမာၻလုံးပ်ံနွံလာခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္သျဖင့္ ရုပ္ပြားေတာ္ စတင္ထုလုပ္ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားမွစခဲ့သည္ဟု ဆိုနုိင္သည္။ ေနာင္အခါ၌ ဘုရားရွင္ကို အာရုံျပဳရာမွာ ရုပ္ပြားေတာ္ရွိလ်င္ ပိုမိုလြယ္ကူတယ္ဟု ယူဆျပီး ေထရ၀ါဒဘာသာ၀င္တို႔မွလည္း ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားထုလုပ္ကိုးကြယ္လာခဲ့ၾကသည္”။ ။

အထက္ပါ အယူအဆ နွစ္ခု အရ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား ထုလုပ္ကိုးကြယ္မႈသည္ ကိုးကြယ္၍ လည္း မမွားနိုင္သလို၊ မကိုးကြယ္၍လည္း မမွားနိုင္သည္ဟု ယူဆရပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို စိတ္ကူးယဥ္ျပီး ထုလုပ္ထားျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေထရ၀ါဒရႈေထာင့္အရ ကိုက္ညီေသာထုလုပ္ကိုးကြယ္ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ရန္မွာ အေရးၾကီးပါသည္။ ယင္းနွင့္ပတ္သက္၍ ဆရာေဒါက္တာေအာင္ဆန္း(ဒါးက) မွာဤသို႔ဆုိခဲ့ဖူးပါသည္။

ရုပ္ပြားေတာ္ လကၡဏာမ်ား

“ျမတ္စြာဘုရား၏ရုပ္ပြားေတာ္တို႔ကို စိတ္ကူးယဥ္ျပီး လွလွပပ ထုလုပ္ထားျခင္း မဟုတ္သည္ကို သတိခ်ပ္ေစလိုပါသည္။ သုတ္သီလကၡန္၊ သုတ္ပါေထယ်၊ သုတ္မဟာ၀ါ စသည္သုတၱန္က်မ္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္၏ အမွတ္အသားလကၡဏာေတာ္ၾကီး ၃၂ ပါး၊ ထိုထက္ အေသးစိတ္မွတ္သားထားေသာ လကၡဏာေတာ္ငယ္ ၈၀တို႔မွ ပုံေဖာ္၍ ရသမ်ကို စည္းကမ္းတက် လုိက္နာပုံေဖာ္ရပါသည္။ ဘုရားထုလုပ္ရာတြင္ ရုပ္ပြားရုပ္ထု အၾကီးအေသး အရြယ္ေတာ္အလိုက္ အခ်ိဳးအစားက်ေစရန္ ထုပ္လုပ္သည့္ နည္းစနစ္ ၁၁၈ မ်ိဳးထိရွိေၾကာင္း မွတ္သားရဖူးပါသည္။
ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ရြံံျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ သစ္သားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာက္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ပလတ္စတာျဖင့္ျဖစ္ေစ မိမိက်ြမ္းက်င္ ေသာအသားျဖင့္ ထုလုပ္ကိုးကြယ္နိုင္ၾကပါသည္။ မည္သည့္၀တၳဳ မည္သည့္ အသားျဖင့္ထုလုပ္ေကာင္းသည္၊ မည္သည့္၀တၳဳ မည္သည့္အသားျဖင့္ မထုလုပ္ေကာင္းဟု အဆိုအမိန္႔မရွိပါ။ အထူးသျဖင့္ အမ်ားယူဆေနသည့္ ေက်ာက္ဆင္းတု ျမတ္စြာဘုရား၏ ရုပ္ထုေတာ္ကို အိမ္မွာ မကိုးကြယ္ေကာင္းဟူေသာ အယူအဆမွာ မမွန္ပါ။ ထုလုပ္ကိုးကြယ္ေသာအခါ ဖူးျမင္ရသူမ်ား ၾကည္ညိဳစဖြယ္သပၸယ္ေသာ အသြင္ရွိဖို႔သာ လိုပါသည္။
ဇမၺဳပတိခ်ြတ္ခန္းမွ လာသည္ဆိုေသ မင္းေျမာက္တန္ဆာ၀တ္ဆင္းတုေတာ္မ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ၃၁ ပါးေသာလကၡဏာေတာ္တို႔နွင့္ မကိုက္ညီေသာ ဒကၡိဏသာခါဟု ေခၚဆိုေနေသာ ရုပ္ပြားေတာ္တို႔သည္လည္းေကာင္း စဥ္းစားဖြယ္ေကာင္းလွပါ၏။
မဟာကရုဏာ၀ါဒီျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား တိရစာၦန္မ်ိဳးစုံစီး၍ ထိုင္ေနတာ္မူသည့္ ပုံေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားရွင္၏ မဟာကရုဏ ကနာထ ဂုဏ္ေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးနွိမ့္ခ်ျခင္းျဖစ္၍ စီးပြားေရးသမားတို႔ ဂိုဏ္းဆရာတို႔ အဆန္းထြင္ျပဳလုပ္စီရင္ေသာ ပုံေတာ္မ်ားကို ေရွာင္သင့္ေၾကာင္း သုေတသနသရုပ္ျပ အဘိဓာန္ က်မ္းျပဳဆရာေတာ္ ဦးၾသဘာသာဘိ၀ံသ၏ အဆိုအမိန္႔မွာ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္”။ ။

အရွင္ကုမာရမွာလည္း ဒကၡိဏသာခါ ရုပ္ပြားေတာ္နွင့္ ပတ္သက္၍ “ယခုကာလ၌ ကိုးကြယ္ေနၾကေသာ ပုပု၊ သံမိႈမ်ား နွက္ထားေသာ ဒကၡိဏသာခါ ပုံေတာ္မွာ ဂိုဏ္းဆရာမ်ားထြင္လုိက္ေသာပုံုေတာ္မ်ားသာျဖစ္သည္”ဟုဆိုသည္။

အခ်ဳိ႔ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားမွာ သတ္မွတ္ထားေသာ လကၡဏာရပ္မ်ားနွင့္ မကိုက္ညီသည့္ အျပင္ အင္းကြက္မ်ားခ်ထားေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ ျပဳံးရယ္ျပေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ မ်က္ေတာင္ခတ္ျပေသာ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား စသျဖင့္ ကိုးကြယ္သူ ေလာကၾကီးရင္ၾကီးသေလာက္ လိမ္ညာသူ ဥာဏ္၇ြင္သေလာက္ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို မေၾကာက္မလန္႔ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္ေနၾကသည္ကိုလည္း မလြတ္တန္းေတြ႔ေနရသည္။
ရယ္ေနဟန္ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား အင္းကြက္ခ်ထားေသာရုပ္ပြားေတာ္မ်ားနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆရာၾကီး မင္းနန္ မွလည္း ယခုလိုဆိုခဲ့သည္။

“ကၽြန္ေတာ္ကမူ ျမတ္စြာဘုရား ပုံေတာ္ရယ္ေနဟန္ ထုလုပ္ထားသည္ကို ဘ၀င္မက်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဗုဒၶစာေပထဲတြင္ ဘုရားရွင္ရယ္ေတာ္မူသည္ဟု တစ္လုံးတစ္ပါဒမ် ေဖာ္ျပမထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားရဟႏာၱတုိ႔မည္သည္ ခံစားမႈေ၀ဒနာမ်ားက လြတ္ေျမာက္ျပီးသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ခံစားမႈနွင့္ ကိေလသာမွန္သမ် လုံး၀ကင္းစင္ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားရွင္တို႔မည္သည္ ပုထုဇဥ္တို႔ကဲ့သို႔ ရယ္ေတာ္မမူပါ။
ပုံေတာ္၏ ေက်ာဘက္တြင္ အင္းကြက္ထည့္ထားျခင္းမွာလည္း ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာကို အတြင္း၀င္ပူးသတ္ျခင္းသာျဖစ္ပါ၏ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အင္းအိုင္၊ လက္ဖြဲ႔၊ အေဆာင္စေသာ ေလာကီအစီအရင္မ်ားကို ယုတ္နိမ့္ေသာ အတတ္ပညာမ်ားအျဖစ္ ပယ္ျမစ္ရႈတ္ခ်ေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။” ။

မ်က္ေတာ္ခတ္ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ မ်က္ရည္က်ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကိုလည္း ဆရာကိုေရြွေသာင္း၀င္း မွ ဤသို႔သတိေပးထားသည္ကိုလည္းေတြ႔ရသည္။

“စာေရးသူ ယခု ဖူးေျမာ္ေနစဥ္ မ်က္ေတာင္ေတာ္ခတ္ျပေလသေလာ ဟူေသာ သံသယျဖင့္ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈျပီး ေဂါပက ေမးျမန္းရာ မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ယခင္က ျဖစ္ဖူးခဲ့ေၾကာင္းသာ ေျပာျပျပီး ဓါတ္ပုံျပပါသည္။ ပူေဇာ္ရန္လည္း တိုက္တြန္းပါသည္။ ထိုစဥ္က ယခုလို ကာလာပုံမ်ားမရွိေသးပါ။ အျဖဴအမည္းသာျဖစ္ပါသည္။ ပုံေတာ္မွာ အမွန္တကယ္ပင္ မ်က္စိဖြင္႔ထားသည့္ပုံျဖစ္ပါသည္။ အေသအခ်ာၾကည့္မွ ဓါတ္ပုံပညာျဖင့္ မ်က္လုံးေတာ္ဖြင့္ေနပုံ ဖန္တီးထားေၾကာင္းသိရပါသည္။
မဟာမုနိဘုရားၾကီး မ်က္ရည္ေတာ္စိးက်ေတာ္မူသည္ဟူ၍ မႏၱေလးတြင္ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ စာေရးသူတို႔ မႏ ၱေလးတြင္ ရွိပါသည္။ ၾကားသာေန၍ မျမင္ဖူးလုိက္ပါ။ ဘယ္သူေတြျမင္ေတြ႔သလဲဆိုသည္ကို ေဂါပကမ်ားပင္တိတိက်က် မသိပါ။ ဘုရားရွင္တို႔မည္သည္ ခ်င္ျခင္း မုန္းျခင္း အလ်င္းမရွိေတာ့ပါ။ မ်က္ရည္က်ျခင္းသည္ ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္တို႔သည္ ေလာကဓံေၾကာင့္ တုန္လႈပ္မႈမရွိေတာ့ပါ။ ပကတိ ျငိမ္းေအးေသာတာဒိဂုဏ္နွင့္ ျပည့္စုံေပသည္။ အာရုံအေပၚ အခ်ိဳးညီထားတတ္သည့္ ဥေပကၡာပါရမီရွင္တစ္ဦးအေနျဖင့္ မ်က္ရည္က်သည္ဆိုလ်င္ ဘုရားရွင္ကိုပင္ ျပစ္မွားရာက်ေတာ့သည္။” ။

တစ္ခ်ိဳ႔မွာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို တန္ခိုးၾကီးတယ္၊ ဆုေတာင္းျပည့္တယ္ စသျဖင့္ ခြဲထားၾကေသးသည္။ ယင္းနွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ဆ၇ာၾကီး သုခမိန္မွ ေအာက္ပါအတုိင္း ေရးသားထားသည္မွာ ဂရုျပဳမွတ္သားဖြယ္ျဖစ္သည္။

“ေစတီပဲျဖစ္ျဖစ္ ထူပါပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမတ္စြာဘုရားရဲပ ဆံေတာ္၊ ဓမၼေတာ္၊ ဓာတ္ေတာ္ တစ္ခုခုကို ဌာပနာျပီး တည္ထားၾကတာပဲမဟုတ္လား။ ၾကည္ညိဳတဲ့ စိတ္ ေစတနာခ်င္းတူ၇င္ အက်ိဳးေပးခ်င္းတူရမွေပါ့။ ဒီဘုရားထက္ ဟိုဘုရားက တန္ခိုးၾကီးတယ္၊ အစြမ္းထက္တယ္ ဆိုတာျဖစ္နုိင္ပါ့မလား။ သေဗၺ စိေတၱ ပသာဒမွိ၊ သမံပုညံ ဖဟမၹလံ လို႔က်မ္းဂန္ေတြမွာဆိုတယ္။ ဒီဘုရားဆုေတာင္းျပည့္တယ္ဆို၇င္ ဟိုဘုရားကေတာ့ ဆုေတာင္းမျပည့္ဘူးလား။” ။

ယခု လို ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားစြာ၊ စာေရးဆရာမ်ားစြာ တို႔မွ အထက္ပါအတိုင္း ေထရ၀ါဒ သာသနာေတာ္ကို ၀ိုင္း၀န္းကာကြယ္ေနၾကသည္ကိုေတြ႔ရပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အလိုရမက္ေတာက္ေလာင္ေနေသာ အမည္ခံ ဗုဒၶဘာသ၀င္တို႔မွာလည္း တတ္စြမ္းသမ် လိမ္မည့္သူမ်ားကို ရွာေဖြလ်က္ အလိမ္ခံေနၾကပါသည္။ တကယ္ေတာ့ အလိမ္ခံေနရသူမ်ားမွာ ဗုဒၶအေၾကာင္းေကာင္းေကာင္းနာမလည္သူမ်ားသာျဖစ္သည္။ ဗုဒၶသည္ ပရိနိဗၺာန္စံျပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဗုဒၶသည္မည္သို႔သို႔ သေဘာထားရွိေၾကာင္းတို႔ကို ေကာင္းစြာ သိနားလည္ထားျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။

ကိုးကားခ်က္မ်ား

ထီးခ်ိဳင္ျမိဳ႔တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး(ယေန႔ဗုဒၶ၀ါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား ၂)
မင္းနန္(ေထရ၀ါဒရႈေထာင့္)
အရွင္ကုမာရ(ဗုဒၶ၀ါဒဆိုင္ရာ သိေကာင္းစရာ အေမးအေျဖမ်ား)

ေရးသားသူ - သန္႔စင္သူ

0 comments:

Post a Comment